۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

به‌ مناسبت 6 فوريه‌ روز جهانی علیه‌ ناقص‌سازی جنسی زنان

به‌ مناسبت 6 فوريه‌ روز جهانی علیه‌ ناقص‌سازی جنسی زنان


ناقص‌سازی جنسی،نماد قدرت و تلاش جوامع عقب‌مانده‌ در به‌ اسارت کشيدن جسم و روان زنان
ماریاتو دختری نحیف، ظریف و باریك‌اندام در یكی از سالنهای دادگاه پاریس جلو قاضی ایستاده بود، او دختر خانواده‌ای‌ بود كه از كشور مالی كه سالیان زیادی از اقامت انها در فرانسه میگزشت. ماریاتو با بغضی در گلو شروع كرد به تعریف كردن:'' من 8 سال سن داشتم یك روز صبح مادرم من و سه تا خواهرم را صدا كرد وگفت باید برویم تا شما را واكسنه كنیم، اما ما خود را جلو خانه ناشناسی یافتیم، اصلا یادم نمیاید چگونه بود كه خود را در حمام ان خانه روی یك نایلون پلاستیكی یافتم و زن ناشناس را دیدم كه روی من خم شده و الت تناسلی من را میبرد!!! با بغضی در گلو به مادرش نگاه كرد و پرسید چرامادر؟! برای چه؟! مادر شرمگین از دختر عصیانگرش به زمین چشم دوخته بود و بدونه پاسخ گریه میكرد......-1-
ن، پ اهل شهر سلیمانیه تعریف میكند: '' من 10 سال داشتم كه مادرم دستم را گرفت و پیش یك پیرزن برد، میدانستم كه برایم اتفاقی خواهد افتاد، اما نمیتوانستم حدس بزنم چه اتفاقی تا زمانی كه دستشان را روی دهنم كزاشتند تا صدای فریادم را خفه كنند  و از شدت درد از هوش رفتم. وقتی كه به هوش امدم با لبخندی به من گفتند مباركها باشد و من گفتم اصلا نمیخواهم كه مباركم باسد، من انزمان چیزی نمی‌فهمیدم اما یادم میاید كه بعد از این اتفاق تا یكماه بعدش هم هر زمان كه به توالت میرفتم تمام بدنم درد میگرفت و گریه‌كنان ان زن پیر را نفرین میكردم زمانی كه بزرگتر شدم از مادرم پرسیدم چرا با من اینكار را كردید؟! او در پاسخ  گفت: برای اینكه نان و اب دستت حلال باشد این سنت خدا و پیغمبر خداست....-2-
.....روی تيغ تف کرد و با لباسش آن را پاک کرد. همچنان که آن را به لباسش می‌سابيد دنيای من ناگهان تاريک شد. مادرم دستمالی را روی چشمانم انداخت. چيزی که بعد از آن حس کردم بريده‌ شدن گوشت آلت تناسليم بود. صدای گنگ جلو و عقب رفتن اره وار را بر روی پوستم می‌شنيدم. ....چشم بندم کنار رفته بود و زن جلاد را ديدم که يک مقداری از خار درخت اقاقيا را کپه کرده بود. او از آنها برای ايجاد سوراخهايی در پوستم استفاده کرد ,سپس نخ سفيد محکمی از سوراخها رد کرد تا مرا بدوزد. پاهايم کاملا‌ بی‌حس شده بود، ولی درد بين آنها آنچنان شديد بود که آرزو می‌کردم بميرم. ....انگار اسيد پوستم را می‌خورد. وقتی زن کولی مرا دوخت، فقط سوراخی به اندازه سر چوب کبريت برای ادرار و خون- در زمان  پريودی باز گذاشته بود. اين استراتژی خردمندانه؟؟؟!!!  تضمينی بود برای اينکه تا قبل از ازدواج هيچ رابطه جنسی نداشته باشم و شوهرم مطمئن باشد كه‌ باکره‌ مانده‌ام.... وقتی بندهايم را از پاهايم گشودم، توانستم برای اولين بار به خود نگاهی بيندازم، يک تکه‌ پوست کاملأ هموار كشف کردم که فقط يک جای زخم در وسط آن بود. مانند يک زيپ، که آن زيپ کاملا بسته شده بود آلت تناسليم مهر و موم شده بود تا هيچ مردی توانايی دخول تا شب عروسيم را نداشته باشد... زمانی که شوهرم با يک چاقو يا فشارآن را از هم می‌دريد.....-3-
سه سرنوشت مشابه، در سه كشور جداگانه!!!
طبق آخرين آمار داده‌ شده‌ و گذارش سازمان يونيسف  در جهان بیشتر از150 ميليون زن ناقص‌سازی جنسی شده‌اند، در هر ده‌ ثانيه‌يک دختر ، هر روز 6000 زن و هر سال حدود دو ميليون زن و دختر از نظر جنسی ناقص‌سازی ميشوند. در اتيوپی، اريتره‌، سومالی، مصر وکنيا و....90% زنان و دختران و در کردستان 60% زنان ناقص‌سازی جنسی شده‌اند. ناقص‌سازی جنسی زنان (مثله‌ کردن) زنان  برآمده‌ از نگاه‌ و شيوه‌ تفکری است که‌ زنان را تنها وسيله‌ای برای ارضای نيازهای جنسی مردان ميداند، شيوه‌ی نگرشی که‌ سيستمی را پديد آورده‌ است که‌ برای زنان تعين مي‌کند، چگونه‌ بايد زندگی کنند، چگونه‌ بايد لباس بپوشند، زمانيکه‌ نياز جنسی داشته‌ باشند از او استفاده‌ جنسی ميکنند، زمانی که‌ نياز مادی داشته‌ باشند او را به‌ کالا تبديل مي‌کنند و به‌ معرض فروش مي‌گدارند و زمانی تحت عنوان دفاع از شرف و ناموس او را به‌ قتل مي‌رسانند. سيستمي كه‌ هيچ هويتی برای زنان به‌ رسميت نمی‌شناسد. ناقص‌سازی جنسی يکی از مصاديق بارز خشونت عليه‌ زنان ميباشد که‌ در جوامع عقب‌مانده‌ تحت لوای سنت و فرهنگ و آيين و مذهب هنوز هم با افتخار در بيش از سی کشور جهان انجام مي‌شود. در 70 تا 80  درصد موارد با وسايل آلوده‌ و غيربهداشتی و بدون استفاده‌ از هيچ داروی بيحسی موضعی انجام مي‌گيرد و در مواردی حتی به‌ مرگ منجر مي‌شود،
 عفونتهای موضعی و عمومی بدن، درگيريها و بيماريهای روحی روانی حاصل از اين امر و  ايجاد جوش (اسکار) در قسمت بريدگی ، عفونتهای حاد و مزمن دستگاه‌ تناسلی و ادراری و درد جانکاه‌ و وحشتناک در هنگام رابطه‌ جنسی، مشکلات نازايی و خطرات ناشی از ناقص‌سازی جنسی در دوره‌ حاملگی بخصوص در زمان زايمان همه‌ و همه‌ از عوارض اين پديده‌ غيرانسانی می‌باشد که‌ ريشه‌ در افکار پوسيده‌ و عقب ‌مانده‌ حاکم بر اين جوامع دارد.
ما سنتر زنان کرد در کلن خواهان کوشش و تلاش همه‌ جانبه‌ سازمانها و ارگانيزاسيونهای دفاع از حقوق بشر در تمام دنيا برای ريشه‌‌کن کردن اين پديده‌ غيرانسانی هستيم و از تمام زنان آگاه‌ و مبارز، از تمام انسانهای بشردوست مي‌خواهيم که‌ در برابر اين جنايت که‌ جزئی از زندگی لحظه‌ به‌ لحظه‌ و روزمره‌ شده‌ است سکوت نکنند، دوستان گرامی سکوت ما نشانه‌ تأييد و رضايت ما ميباشد.
 سنتر زنان کرد در کلن05.02.2011   
EMMA das Politische Magazin von Frauen برگرفته از 1--
-2-بخشی از گفتگوی یك قربانی
-3- برداشته‌ شده‌ از کتاب گل صحرا خاطرات واريس ديری
 برگرفته شده است.WIKIPEDIA die Freie Enzyklopädie بخشی از امارها از






                                    



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر